رئیس بسیج رسانه گیلان، با بیان اینکه جبهه رسانهای انقلاب باید کلان روایت را در اختیار مخاطب قرار دهد، اظهار کرد: برای جبهه رسانه انقلاب در استان گیلان ۱۱ اولویت موضوعی تعیین شده است.
سرهنگ مهدی پارسا در نشست تخصصی جبهه رسانه انقلاب در استان گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی، اظهار کرد: امنیت و آرامش زندگی امروز ما نتیجه جانفشانی و از خود گذشتگی و رشادت مردان مرد عرصه مقاومت و جهاد و شهادت است.
وی با بیان اینکه بسیج لرزه بر اندام دشمنان قسم خورده ایران و انقلاب انداخته است، افزود: امروز یکی از افتخارات بسیج، صدور فرهنگ و تفکر بسیج به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی است و گروههای مقاومت در عراق و سوریه و لبنان و افغانستان و پاکستان به تاسی از تفکر بسیج در برابر ظلم و زر و زور و بیداد ایستادگی میکنند.
رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تاکید بر لزوم تقویت جبهه رسانه انقلاب، یادآور شد: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی پس از ناکامی در جنگ سخت هشت ساله، هجمه نرم را علیه ملت ایران به راه انداختند که محور آن ناکارآمدسازی حکومت دینی است.
پارسا، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی را اساس جنگ نرم دانست و عنوان کرد: یکی از مولفههای مهم جنگ شناختی، جنگ رسانهای است.
وی شاخص بارز جنگ رسانهای را جنگ روایتها دانست و خاطرنشان کرد: دشمن با در دست گرفتن روایت اول در جنگ رسانهای تلاش میکند تا مرجعیت رسانهای انقلاب و جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد و لذا هرگونه کوتاهی رسانههای جبهه انقلاب در رساندن روایت اول به مخاطب، موجب موج سواری دشمن میشود.
رئیس بسیج رسانه گیلان با تاکید بر لزوم معرفی ساز و کارهای جبهه رسانه ای انقلاب هم در داخل جغرافیای ایران و هم در مرزهای معنوی جمهوری اسلامی، ادامه داد: در چارچوب این ساز و کارها می توانیم به انقلاب کمک کنیم تا فعال تر و پویاتر از قبل در جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی گام بردارد.
وی با بیان اینکه در جریان حوادث سال گذشته دیدیم دشمن شناخت ما را هدف قرار داده است، عنوان کرد: دشمن با استفاده از اهرم رسانه افکار عمومی جامعه ایرانی را مدیریت کرد و لذا طی ۳۵ روز شاهد تولید بیش از ۴۸ هزار دروغ علیه ایران بودیم که در سایتها و صفحات و کانالهای رسانه های معاند منتشر شد.
پارسا از تولید دو میلیارد کلمه - خبر منفی طی یک سال گذشته علیه جمهوری اسلامی خبر داد و از سانههای انقلاب خواست در جنگ شناختی فعالتر باشند و گفت: اگر قرار است پاسخی محکم، قانع کننده و دندان شکن به این دو میلیارد کلمه - خبر منفی بدهیم، باید تولید محتوا داشته باشیم و قطعا رسانههای ما با ایمان و اعتقاد و باور خود در این هجمه رسانه ای پیروز خواهند شد.
وی با بیان اینکه جبهه رسانه ای انقلاب باید کلان روایت را در اختیار مخاطب قرار دهد، اظهار کرد: «تثبیت مولفه های هویت بوم»، «مدیریت افکار عمومی در بحران»، «بررسی چالش های اجتماعی بوم»، «وضعیت سنجی اقتصاد مقاومتی»، «بررسی پروژه های شاخص و زیربنایی استان و شهرستان»، «بررسی وضعیت مهاجرت به شهر و آسیب شناسی وضعیت معیشت روستا»، «بحران بهره مندی و بهره برداری صحیح از منابع آبی و مدیریت خشکسالی»، «مدیریت حاشیه نشینی»، «زیرسخت های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی»، «نظام کارآمدی منابع انسانی» و «آلودگی های زیست محیطی» ۱۱ اولویت موضوعی جبهه رسانه انقلاب در استان گیلان است.
پارسا خواستار سوژه یابی رسانهها با محوریت خدمات نظام شد و بیان کرد: خدمت مسئولان به مردم در واقع خدمت نظام است و لذا رسانه ها به خدمات بپردازند و برای برون رفت از موانع و مشکلات، انتقاد سازنده کنند.